FAQ | Veelgestelde vragen

Algemeen

Alle matrassen worden volledig in Duitsland gefabriceerd, zelfs de schuimlagen. Ook de tijken (matrashoezen) worden in Duitsland zorgvuldig voor u in elkaar gezet.

Bij de afronding van uw bestelling kunt u kiezen voor verschillende betaalmethoden zoals bijvoorbeeld: Paypal, creditcard, vooruitbetaling of het kopen op rekening (Klarna). Een volledig overzicht kunt u hier vinden.

Het verloop van de bezorging verschilt bij ieder product omdat wij gebruik maken van verschillende bezorgers:

Matrassen, Matrastoppers en tijken(matrashoezen) worden met DHL verzonden.

U kunt de details wat betreft de bezorging vinden bij de track & trace-link die u van ons krijgt na het afronden van de bestelling. Hier kunt u ook een eventueel leveringsmoment uitkiezen, indien dit van toepassing is bij de desbetreffende bezorger.

U kunt 100 dagen proefslapen als u via onze website besteld heeft en 30 dagen proefslapen als u via Amazon heeft besteld. De termijn gaat in vanaf het ontvangst van uw matras. Binnen deze termijn kunt u het matras zonder opgaaf van redenen ieder gewenst moment terugsturen of omwisselen tegen een matras met een andere hardheidsgraad.

De respectievelijke bezorgtijden vindt u op de pagina van de productdetails. Alle producten worden eenvoudigweg en kosteloos naar uw huis verstuurd. De bezorging loopt via een pakketbezorger of via een logistiek bedrijf(afhankelijk van de productgrootte).

Als u een factuur nodig heeft, sturen wij deze graag naar u toe. Neem in dit geval even contact op met onze klantenservice.

Wanneer u uw bestelling wilt retourneren, kunt u eenvoudigweg een mailtje sturen naar onze klantenservice op info@am-qualitatsmatratzen.nl. Wij zullen dan de terugzending in gang zetten en het aankoopbedrag terugbetalen. Dit kost u verder niets.

In het zeldzame geval dat u uw bestelling terug wilt sturen, kunt u ons binnen 100 dagen na levering eenvoudigweg een e-mailtje sturen om de retourzending in gang te zetten. Bij het laten ophalen van de producten hebben wij alleen uw telefoonnummer nodig, dit zodat onze ophaalservice een afspraak met u kan maken voor een geschikt ophaal moment.

Uw geld krijgt u uiterlijk binnen 2 werkdagen nadat wij uw producten hebben ontvangen, op uw rekening gestort. Zonder mitsen en maren!

Wij vragen om uw begrip dat wij geen btw-terugbetaling kunnen aanbieden bij het exporteren van producten van AM Qualitätsmatratzen. Als u in Zwitserland woont, kunt u het gewenste product gewoon via am-qualitaetsmatratzen.ch kopen en direct bij uw voordeur laten bezorgen.

Matrassen

Ja, dat is mogelijk. U kunt het matras na de bestelling eerst 100 nachten uitproberen. Wanneer u toch niet helemaal tevreden bent kunt u de matrastopper vervolgens kosteloos naar ons terugsturen en krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug. Meer informatie over retourzendingen vindt u hier.

Geen probleem, u kunt de folie om het matras tijdens het proefslapen gewoon verwijderen. Zorg er echter wel voor dat u deze folie bewaart, hier kunt u namelijk het matras weer in verpakken bij een eventuele retourzending.

Wij hebben speciaal voor u een tool ontwikkeld waarmee u eenvoudig een persoonlijk hardheidsgraadadvies krijgt. Vaak is het namelijk niet genoeg om alleen naar uw gewicht te kijken bij het bepalen van de juiste hardheidsgraad van uw matras. Met onze hardheidsgraadtool vindt u aan de hand van niet alleen uw gewicht maar ook uw lengte en uw eigen voorkeur de perfecte hardheidsgraad.

Het omruilen van een matras tegen een andere hardheidsgraad is geen enkel probleem. Stuur eenvoudigweg een mailtje naar info@am-qualitatsmatratzen.nl en wij zullen de omruilprocedure voor u in gang zetten.

Dit is om technische redenen helaas niet mogelijk. U moet in dit geval uw reeds bestelde matras eerst retourneren en vervolgens het matras in de juiste grootte opnieuw bestellen. Het is wel mogelijk om het afhalen van uw oude matras en de bezorging van uw nieuwe matras te combineren. Neem hiervoor alstublieft contact op met onze klantenservice.

Onze pocketveringmatrassen zijn vanaf een breedte van 140cm ook als partnermatras verkrijgbaar. Een partnermatras bestaat uit twee matraskernen in van elkaar verschillende hardheidsgraden (bijv. H2&H3). Een dikke tijk (matrashoes) en de naadloos naast elkaar liggende matraskernen zorgen ervoor dat er geen spleet in het midden ontstaat. Zo kunnen partners tegelijk op hetzelfde matras slapen en toch hun kant van het matras individueel aanpassen.

Meer over partnermatrassen »

Grotere matrassen met een breedte van 160, 180 en 200 cm leveren wij op veler verzoek met twee losse matraskernen. Zo is het eenvoudiger om de matrassen na aankoop naar uw slaapkamer te vervoeren. Hier stopt u de twee losse kernen samen in de 160, 180 of 200 cm brede tijk (matrashoes) om er zo één geheel van te maken (maakt u zich geen zorgen, de twee kernen sluiten naadloos op elkaar aan). Op deze manier kunt u ook onze hoogwaardige matrassen gemakkelijk vervoeren.

Matrastoppers

Ja, dat is mogelijk. U kunt de matrastopper na de bestelling eerst 100 nachten uitproberen. Wanneer u toch niet helemaal tevreden bent kunt u de matrastopper vervolgens kosteloos naar ons terugsturen en krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug. Meer informatie over retourzendingen vindt u hier.

Dit is om technische redenen helaas niet mogelijk. U moet in dit geval uw reeds bestelde matrastopper eerst retourneren en vervolgens de matrastopper in de juiste grootte opnieuw bestellen. Het is wel mogelijk om het afhalen van uw oude matrastopper en de bezorging van uw nieuwe matrastopper te combineren. Neem hiervoor alstublieft contact op met onze klantenservice.

U ontvangt de topper strak opgerold in een foliezakje. Deze kunt u natuurlijk verwijderen tijdens het proefslapen.

Lattenbodems

Ja, dat is mogelijk. U kunt de lattenbodem na de bestelling eerst 100 nachten uitproberen. Wanneer u toch niet helemaal tevreden bent kunt u de lattenbodem vervolgens kosteloos naar ons terugsturen en krijgt u het volledige aankoopbedrag van ons terug. Meer informatie over retourzendingen vindt u hier.

Dit is om technische redenen helaas niet mogelijk. U moet in dit geval uw reeds bestelde lattenbodem eerst retourneren en vervolgens het matras in de juiste grootte opnieuw bestellen. Het is wel mogelijk om het afhalen van uw oude lattenbodem en de bezorging van uw nieuwe lattenbodem te combineren. Neem hiervoor alstublieft contact op met onze klantenservice.